Voor vragen waarvoor je hier geen antwoord vindt kan je MATRIKS contacteren op het telefoonnummer +32 3 257 21 14, van donderdag tot zaterdag tussen 10.30 en 18.30u, een e-mail sturen naar infodesign@matriks.be. De hieronder weergegeven antwoorden gelden algemeen voor online aankopen. Als alternatief voor de webshop kan je met MATRIKS mailen; het productgamma is uitgebreider en de betaling gebeurt per overschrijving.

1. Betaling van jouw aankoop op afstand 

Op welke manier kan ik betalen?

De betalingen in de webshop van MATRIKS worden afgewikkeld door het Shopify Payments. Je hebt de keuze om met Bancontact / Mister Cash, iDEAL, Visa, Mastercard, Maestro, Paypal, Belfius Direct Net of per overschrijving te betalen. Tevens kan je met een cadeaucheque afrekenen.

2. Cadeaucheques online kopen

Kan ik online cadeaucheques kopen?

Je kan bij MATRIKS online cadeaucheques kopen. Je krijgt een digitale versie via e-mail.

Voor welke bedragen kan ik online cadeaucheques kopen?

Je kan bij MATRIKS online cadeaucheques kopen voor een bedrag naar keuze.

Hoe kunnen cadeaucheques gebruikt worden?

Cadeaucheques kunnen bij MATRIKS in de winkel en op de webshop gebruikt worden als betaalmiddel. 

Hoe lang zijn cadeaucheques geldig?

Je kan bij MATRIKS cadeaucheques in principe tot 1 jaar na de datum van uitgifte gebruiken… 

3. Afhaling en/of levering

Welke producten kunnen afgehaald of geleverd worden?

MATRIKS verkoopt via zijn webshop producten die afgehaald en/of geleverd kunnen worden. In de loop van jouw aankoopprocedure verneem je de eventuele leveringskost. 

Waarom zou ik via de webshop een product kopen dat enkel afgehaald kan worden?

MATRIKS vraagt voor de reservatie van producten die niet op voorraad zijn in de winkel een voorschot van 30% van de aankoopprijs. Zonder voorschot kan geen reservatie plaats vinden. Jouw reservatie is compleet als je het product via de webshop hebt aangekocht. Je bespaart de verzendkosten en haalt het artikel af in de winkel wanneer het je past.

4. Levering

Hoeveel bedraagt de leveringskost?

Verzendingskosten, die variëren per land van bestemming, worden slechts door MATRIKS aangerekend wanneer het totale bedrag van jouw bestelling lager is dan € 100,00, en dit voor de Benelux, of wanneer het volume van het pakket de maximale afmetingen van Bpost overschrijdt. Je ziet de verschillende verzendkosten, indien ze van toepassing zijn, verschijnen in de afrekening tijdens het bestelproces.

Waar kan ik laten leveren?

MATRIKS kan op een ander dan jouw eigen adres leveren. Dat is bijvoorbeeld het adres van jouw werk, of dat van de persoon aan wie je de artikelen cadeau wilt doen, zijn. Je kan ook in een afhaalpunt of pakjesautomaat van BPOST laten leveren. 

Kan ik mijn product als geschenk laten inpakken?

MATRIKS pakt jouw bestelling met plezier op een stijlvolle manier in als geschenk. Je kan dat tijdens de bestelprocedure aanduiden. 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Je kan zelf geen invloed uitoefenen op het tijdstip van levering. MATRIKS gebruikt BPOST voor het verzenden van haar goederen. MATRIKS stuurt je een e-mail wanneer de bestelling verzonden is. In principe wordt die in België binnen de 2 dagen uitgeleverd. 

5. Terugzenden van een product

Wanneer kan ik mijn product(en) terugsturen?

Je kan in volgende gevallen jouw artikel(en) terugsturen:
-ongeopend in de originele verpakking uiterlijk 14 dagen na ontvangst.
-indien, ondanks de grote zorg die MATRIKS aan controle en de verpakking besteedt, de producten niet werken, je een verkeerd
 artikel  hebt ontvangen of indien er transportschade is opgetreden. Je wordt in alle gevallen vriendelijk verzocht om de in de
 volgende vraag beschreven procedure te volgen. 

Welke procedure moet ik volgen om een product terug te sturen?

MATRIKS vraagt je om een schriftelijk melding, met bestelreferentie, per e-mail op infodesign@matriks.be wanneer je goederen wenst terug te sturen. Spoedig daarna ontvang je een bevestiging met nadere details om de producten, in de originele verpakking, binnen de 3 dagen af te leveren in een postkantoor. 

Welke kosten worden terugbetaald?

Ingeval van omruiling op jouw verzoek worden de, of onvoldoende door jou betaalde, verzendkosten niet vergoed. In het geval van defect of beschadiging worden de kosten die je maakt, voor terugzending per normale post, terugbetaald.